gokartF1.pl

MotoPortal

Zawieszenie pneumatyczne – Jak działa?

Zawieszenie pneumatyczne - Jak działa?

Zawieszenie pneumatyczne zapewnia stałe parametry resorowania, bez względu na obciążenie samochodu. Wykorzystywaną w tradycyjnych modelach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia w251. Sercem układu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor, który pompuje sprężone powietrze do poduszek amortyzatorów, które łagodzą wstrząsy spowodowane nierównościami. Sprężarka musi tłoczyć suche powietrze we właściwym momencie, co wymaga ścisłej współpracy kilku różnych komponentów.

Zalety zawieszenia pneumatycznego

Poduszka amortyzująca, określana również jako miech, niweluje odczuwanie jakichkolwiek wstrząsów podczas jazdy, co przekłada się na nieporównywalnie wysoki komfort. Profesjonalny kompresor funkcjonuje skutecznie bez względu na wagę samochodu i jego dodatkowe obciążenie. Sprężarka doskonale sprawdza się więc w samochodach terenowych lub w limuzynach osobowych.

Kontrola zawieszenia pneumatycznego

Umożliwiający tłumienie nierówności miech musi ściśle współpracować z pozostałymi komponentami takimi jak pompa zawieszenia mercedes r klasa. Złożona budowa zawieszenia pneumatycznego, a także znacząca ilość delikatnej elektroniki sprawia, że nabywca wykorzystującego ten system samochodu powinien odpowiednio często kontrolować jego techniczny stan. Sprężarka to element, którego żywotność określana jest na około 200 tysięcy przebytych km.

Regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Wadliwie działający miech w zawieszeniu pneumatycznym wskazuje na uszkodzenie systemu. Naprawa lub wymiana elementów takich jak pompa zawieszenia mercedes ML GL czy kompresor może wiązać się z wysokimi kosztami. Samo zawieszenie pneumatyczne montowane jest jednak przede wszystkim w pojazdach należących do klasy premium, których nabywcy liczą się z większymi kosztami związanymi z eksploatacją. Na szczęście regularne przeglądy techniczne dadzą szansę, aby odpowiednio wcześnie wykryć wadę, zanim układ zawieszenia pneumatycznego zostanie trwale uszkodzony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *